KULLANICI SÖZLEŞMESİ
UYARI: LÜTFEN BU SÖZLEŞMEYİ DİKKATLİCE OKUYUNUZ. İMGESOFT
YAZILIM EVİ LTD. ŞTİ. TARAFINDAN GELİŞTİRİLEN YAZILIMLARI KULLANABİLMENİZ İÇİN
GEREKLİ KOŞULLAR BU SÖZLEŞMEDE BİLDİRİLMİŞTİR. YAZILIMLARI KULLANMAYA
BAŞLADIĞINIZ ANDAN İTİBAREN SÖZLEŞMEYİ OKUDUĞUNUZU, ANLADIĞINIZI VE HÜKÜMLERİNİ
KABUL ETTİĞİNİZİ BEYAN ETMİŞ OLUYORSUNUZ. SÖZLEŞME KOŞULLARINI KABUL
ETMEDİĞİNİZ TAKDİRDE YAZILIMI KULLANMAYINIZ.
Giriş
İşbu sözleşme; İMGESOFT YAZILIM EVİ LTD.ŞTİ. ile MÜŞTERİ arasında elektronik
ortamda onay verilerek veya tarafların e-imza ya da ıslak imza ile akdedilmesi
üzerine yürürlüğe girecektir.
MÜŞTERİ’ler yazılım lisanslarını satınalarak veya online kullanıcı açmak
suretiyle yazılım sistemin de MÜŞTERİ statüsü kazanırlar, MÜŞTERİ işbu
sözleşmenin içerdiği hükümleri okuduğunu, anladığını, kabul ettiğini ve
onayladığını sözleşme ile yüklendiği edimleri ifa edeceğini kabul ve taahhüt
etmektedirler.
Genel Koşullar
Satın
almış olduğunuz yazılımı kullanmak amacı ile size verilen Web Sitesi Giriş
bilgilerini kullanmaya başladığınız andan itibaren Web Sitesi üzerinden sunulan
ticari iletişim, ticari elektronik ileti, belirli hizmetler, ara yüzler ve
işlevlere erişim, kullanım hakkı kazanmış olursunuz.
Web
Sitesi üzerinden kullanıma sunulan yazılımları kullanmanız bu Web Sitesi
Kullanım ve Gizlilik Koşullarını okuduğunuz ve kabul ettiğiniz anlamına gelir.
Kabul ve onay işlemleri için ayrıca bir formda “kabul beyanınız” aranmaz veya
ıslak imza ile beyan etmeniz beklenmez.
Taraflar ve Tanımlar
İşbu Sözleşme bir tarafta; CİNNAH CADDESİ NO:12/3 ÇANKAYA / ANKARA adresinde
mukim İMGESOFT YAZILIM EVİ LTD.ŞTİ. (bundan böyle “İMGESOFT" olarak
anılacaktır) ile diğer tarafta yazılımı kullanmaya karar veren kişi, kurum ya
da kuruluş (bundan böyle “MÜŞTERİ” olarak anılacaktır) arasında
imzalanmıştır.
1- İMGESOFT ve MÜŞTERİ ayrı ayrı “Taraf” ve
birlikte “Taraflar” olarak anılacaktır.
2- Sanal Mağaza Entegrasyonu : İMGESOFT’un MÜŞTERİ’lerine
hizmet verdiği İMGESOFT'a ait web arayüz üzerinden verilere erişim sağlayan 3.parti
yazılımlar ile ara işlerliği sağlamak amacı ile geliştirilmiş bir aktarım
servisi yazılımıdır.
3- MÜŞTERİ : Tüm lisans hakkı İMGESOFT'a ait olan
yazılımın kullanma lisans haklarını ve verilecek olan bilişim hizmetlerini
sözleşme şartları dahilinde sözleşme süresi boyunca satın alan gerçek ve/veya
tüzel kişiliktir.
Sözleşmenin Konusu ve Amacı
İşbu sözleşme ile İMGESOFT Gerçek
ve/veya Tüzel kişi MÜŞTERİ’lerin işlerini daha verimli yönetmelerini sağlayan
bir yazılım hizmeti sunmaktadır. İşbu sözleşme ile İMGESOFT, MÜŞTERİ tarafından
yazılım sistemini internet üzerinden kullanma hakkına, İMGESOFT tarafından
yazılım, veri saklama, teknik destek hizmeti verilmesi ile tarafların diğer hak
ve yükümlülüklerinin düzenlenmesi işbu sözleşmenin konusudur. MÜŞTERİ'nin
kullanacağı modüller satınalmış olduğu lisans paketine göre değişiklik
göstermektedir.
İMGESOFT’un Hak ve Yükümlülükleri
1- İMGESOFT önceden kararlaştırılan ve taraflar
arasında akdedilen, tanıtımını yaptığı ve bu sözleşmede açıklanan hizmetlerin
sunulmasını, MÜŞTERİ’lerin bu hizmet sebebiyle yaşadığı teknik problemlerde,
teknik destek sağlanmasını kabul ve taahhüt eder.
2- İMGESOFT, çeşitli modüllerden oluşan yazılımı,
internet’e bağlı olan bir bilgisayar üzerinden İMGESOFT’un sunucularına
bağlanarak kullanacaklardır. Lisans içerisinde verilecek hizmetler İMGESOFT
tarafından değişiklik gösterebilir. Yerinde talep edilecek hizmetler ayrıca
ücretlendirilecektir. Yerinde hizmet talep edilmesi durumunda oluşacak seyahat,
konaklama vb. giderler müşteri tarafından karşılanacaktır.
3- Yazılım’da sunulacak hizmet ve modüller MÜŞTERİ’ye
İMGESOFT veya İMGESOFT Yetkili İş Ortağı tarafından satılabilir.
4- İMGESOFT haklı bir gerekçe ve/veya sektör ile
ilgili kanuni bir engel bulunması, kanunun tanımış olduğu mücbir sebepler, işbu
sözleşme maddeleri aykırı davranılması halinde herhangi bir MÜŞTERİ’nin
sözleşmesini askıya alma, durdurma, iptal etme hakkına haizdir.
5- İMGESOFT, MÜŞTERİ’nin ismini ve logosunu
sitesinde ve/veya satış ve pazarlamaya ilişkin materyallerinde referanslar adı
altında kullanabilir. Sosyal medya, web sitesi vb. ortamlarda iş birlikteliği
vurgulamak amacı ile paylaşabilir.
6- İMGESOFT sözleşme konusu yazılımın, bunları
oluşturan program ve dokümanların, modüllerin bunların taşındığı elektronik ya
da optik ortamların MÜŞTERİ’nin bütünüyle özel ihtiyaçlarını karşılayacağını
taahhüt etmez. İMGESOFT söz konusu yazılım ve bu yazılımları oluşturan program
ve dokümanların kullanılması, uygulanması, kurulması ve/veya İMGESOFT’den
alınan hizmetler neticesinde oluşabilecek her türlü sonuçtan, dolaylı ya da
doğrudan oluşabilecek maddi, manevi, hukuki, mali kazanç ve/veya veri
kayıplardan, hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
7- İMGESOFT kapsamı, zamanlaması ve şartları kendi
inisiyatifinde olmak üzere, yazılımları oluşturan program ve dokümanlarda, hata
düzeltme, geliştirme yapma, günün şartlarına uyarlama, kanuni değişikliklerle
uyumlu hale getirme amaçlı güncellemeler ve değişiklikler yapabilir. Planlı
yapılacak güncelleme ve bakımlar MÜŞTERİ’ye en az 2 gün öncesinden haber verilmektedir.
Acil müdahaleler de bu süre aranmaz. Güncelleme ve sistem bakımı yapılırken, İMGESOFT
programı belli süreler kullanıma kapatılabilir. MÜŞTERİ, güncelleme ve sistem
bakımlarında programın belli süreler kullanıma kapatılmasına muvafakat ettiği,
iş bu sebeple herhangi bir zarara uğraması halinde tüm menfi ve müspet
zararlarından peşinen feragat ettiğini gayri kabil rücu kabul beyan ve taahhüt
etmektedir.
8- İMGESOFT bulut bilişim hizmetini çalıştığı veri
merkezleri vasıtası ile hizmet vermektedir. İMGESOFT, İnternet altyapısında
meydana gelebilecek herhangi bir problem ve/veya MÜŞTERİ’nin kendi uygulama
sunucusuna erişimini engelleyecek sorunlardan sorumlu değildir.
9- İMGESOFT, MÜŞTERİ den gelecek farklı destek
ihtiyaçlarına aşağıdaki süreler içinde cevap vermeyi taahhüt etmektedir. MÜŞTERİ,
sistemi kullanımı ile ilgili olarak yaşadığı soru ve sorunlar ile ilgili olarak
İMGESOFT Çağrı Merkezi’nden destek hizmeti alabilir. Gelen talepler hafta içi
mesai saatlerinde en geç 4 saat içinde ele alınır ve en geç 24 saat içinde
cevaplanır. MÜŞTERİ, yeni bir modül lisansı veya ek kullanıcı lisansı gibi ek
lisans ihtiyaçları bu servis kapsamında İMGESOFT satış departmanı tarafından
hafta içi mesai saatlerinde en geç 24 saat içinde ele alınır ve 48 saat içinde
cevaplanır. MÜŞTERİ’nin İMGESOFT çağrı merkezini arayabilmesi için
destek garanti sözleşmesi yapmış olması gerekmektedir. Yeni lisans satışlarında
ilk 3 ay bu durum aranmaz.
10- İMGESOFT, MÜŞTERİ’nin verileri
için işbu sözleşmede garanti bakım sözleşmesi hizmeti bedeline dahil olarak
yedekleme hizmeti vermektedir. İMGESOFT’un 7 (yedi) günden daha eski yedekleri
muhafaza etme yükümlülüğü bulunmamaktadır.
11- İMGESOFT yedekleme ve hata
düzeltme amacıyla MÜŞTERİ verilerin bir yedeğini alabilir.
MÜŞTERİ’nin Hak ve Yükümlülükleri
1- İMGESOFT iş ortağı üzerinden satışını yaptığı
lisansların faaliyet süresi boyunca geliştirme, güncelleme, hata ve kullanıcı
desteğini vermekle yükümlüdür. Bu yükümlülük lisans alım tarihinden itibaren
ilk 3 ay için geçerli olup, destek ve güncelleme hizmetlerinden faydalanacak
müşterilerin kullandıkları Logo Yazılım A.Ş. ürününe ait LEM güncellemelerini
yapmış olması ve garanti destek sözleşmelerini yenilemiş olmaları
gerekmektedir.
2- MÜŞTERİ, lisans formunda beyan ettiği bilgilerin
gerçeği yansıttığını kabul ve taahhüt eder. MÜŞTERİ bu bilgilerin gerçeğe
aykırı olmasından kaynaklanacak hukuki ve ceza sorumluluğunun kendisine ait
olduğunu kabul ve taahhüt eder. MÜŞTERİ gerçeğe aykırı bilgi vermesi sonucunda;
İMGESOFT’nin zarara uğraması halinde tüm menfi ve müspet zararlar MÜŞTERİ’ye rücu
edilecektir.
3- MÜŞTERİ, İMGESOFT’nin hizmetlerini kullanırken
elde ettiği bilgileri, üçüncü kişilerle paylaşmayacağını, reklam, promosyon ve
spam amaçlarla kullanmayacağını kabul ve taahhüt eder.
4- MÜŞTERİ, yazılımı kullanırken tanımlamış olduğu şifresinin
gizliliği için gerekli tedbirleri alır, (MÜŞTERİ’nin şifresi hiçbir şekilde
ard-arda gelen sayılardan oluşturulmamalıdır. MÜŞTERİ’nin şifresi 19 ve 20
sayıları ile başlamamalı ve her 2 ayda bir değiştirilmelidir.) MÜŞTERİ’nin
şifresinin üçüncü şahısların eline geçmesinden kaynaklanacak hukuki sorumluluk
tamamen MÜŞTERİ’ye aittir. MÜŞTERİ’nin şifresinin 3. Kişilerin eline geçmesi
neticesinde 3. Şahısların ve/veya MÜŞTERİ’nin uğrayacağı tüm maddi veya manevi
zararlar MÜŞTERİ’ye ait olacaktır. İş bu sebeple; İMGESOFT herhangi bir şekilde
3. gerçek veya tüzel kişilere tazminat ödemesi halinde, MÜŞTERİ’ye zararını
rücu edebilecektir.
5- MÜŞTERİ, yazılıma ulaşmak için kullandığı
bilgisayarın güvenliğini sağlamak ve bunun için gerekli önlemleri almakla
yükümlüdür. Yazılıma bağlanırken kullanılan bilgisayara bulaşabilecek ve/veya
bilgisayarda bulunabilecek her türlü virüs, arka kapı programı, solucan vb. kötü
yazılımların doğurabileceği sonuçlardan İMGESOFT sorumlu tutulamaz. İş bu
sebeple; Yazılımlara herhangi bir zarar gelmesi halinde, MÜŞTERİ tüm menfi ve
müspet zararlarını tazmin etmekle mükelleftir.
6- MÜŞTERİ, Yazılımın çalışmasını durdurucu veya
engelleyici işlemlerde (spam, virus, truva atı, ddos, kötü niyetli diğer
yazılımlar, vb.) bulunmayacağını veya bu yönde işlemlerde bulunan üçüncü
kişilerle irtibat içerisinde olmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
7- MÜŞTERİ’nin uygulama sunucusu vasıtasıyla
yarattığı veri içeriğinin sorumluluğu MÜŞTERİ’ye aittir. İMGESOFT hiçbir
şekilde bu verilerin içeriğinden sorumlu tutulamaz.
8- MÜŞTERİ, işbu sözleşme ile aldığı hakları
ücretli ya da ücretsiz bir başka kişi ya da kuruma devredemez, temlik edemez,
kiralayamaz, kullandıramaz. Aksi durumlarda, İMGESOFT MÜŞTERİ’nin sözleşmesini
fesh ederek verilen hizmeti haber vermeksizin geçici ya da kalıcı olarak
durdurma hakkına sahiptir. Böyle bir durumda oluşabilecek zararlardan ve kayıplardan
İMGESOFT sorumlu tutulamaz.
9- MÜŞTERİ, yazılım sunucusuna ulaşmak için
İnternet bağlantısına (geçici ya da kalıcı) sahip olmakla yükümlüdür. İnternet
bağlantısı kullanımından kaynaklanan giderlerden MÜŞTERİ sorumludur. MÜŞTERİ’nin
veya İMGESOFT’un hizmet aldığı veri merkezlerinin İnternet bağlantısı sorunları
nedeni ile hizmet alamaması ve/veya hizmetinin aksaması durumundan İMGESOFT
sorumlu tutulamaz.
10- MÜŞTERİ, İMGESOFT ’tan verilerini
ücretli olarak tamamen silinmesini talep edebilir. Bu talep, MÜŞTERİ tarafından
mutlaka yazılı olarak bildirilmelidir. Böyle bir talep sonrası oluşabilecek tüm
sonuçlardan MÜŞTERİ sorumludur. MÜŞTERİ, kendisine ait sunucuya tekrar veri
girerek kullanmaya devam edebilir. MÜŞTERİ’ye ait sunucuya tahakkuk edilen abonelik,
idame, güncelleme ve benzeri ücretler aynen devam eder.
11- MÜŞTERİ, kullanmakta olduğu
hizmetin belirli bir süre ile dondurulmasını, kullanıma kapatılmasını
isteyebilir. Bu talep, MÜŞTERİ tarafından mutlaka yazılı olarak yapılmalıdır. MÜŞTERİ’ye
ait sunucuya tahakkuk edilen bulut hizmet, abonelik, idame, güncelleme ve benzeri
ücretler sunucu kapalı kaldığı veya hizmet dondurulduğu sürece aynen devam
etmektedir.
İMGESOFT, MÜŞTERİ’nin oluşturduğu verilere aşağıdaki hallerde
erişme hakkına sahiptir;
MÜŞTERİ’nin isteği üzerine,
1- Yedeklenen bilgilere erişim ihtiyacı durumunda;
2- İdari makamlardan, Mahkeme ve/veya Cumhuriyet
Savcılığı kararı ile verilere erişimin yasal olarak istenilmesi
hallerinde,
3- MÜŞTERİ’nin lisans süresi bitmesi ve verilerin
silinmesi hallerinde,
4- MÜŞTERİ’nin yarattığı veriler ve kullanım şekli
sisteme ve bu sistem dahilindeki başka kullanıcı/kullanıcılara sunulan hizmetin
verilmesine engel olması hallerinde,
5- İMGESOFT tarafından hatanın çözülmesi amacı ile
incelenmesi gereken diğer ihtimallerde,
6- MÜŞTERİ verisiyle ilgili özel yazılım hataları
bulunması sebebiyle.
Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları
1- İMGESOFT, hizmet verdiği yazılım programının tek
başına mali ve manevi hak sahibi olup sözleşme konusu yazılımı (işleme,
çoğaltma, umuma arz etme, yayma vb.) tüm fikri haklarını tek başına kullanma
yetkisine haizdir.
2- İMGESOFT, yazılım ile ilgili olarak
oluşturulan tüm logoların eser sahibidir. MÜŞTERİ, iş bu sözleşme gereğince
sunulan hizmeti sözleşme süresi boyunca kullanma hakkına sahiptir.
3- Yazılımları oluşturan tüm programların,
betiklerin (scripts) ve dokümanların (basılı ya da sanal ortamda olan hepsinin)
tüm telif ve yasal hakları İMGESOFT’a aittir.
4- İşbu sözleşmenin; akdedilmesi ile sadece
sözleşme süresi boyunca yazılımı kullanma hakkı MÜŞTERİ’ye sağlanmaktadır.
Yazılımın işleme, çoğaltma, umuma arz etme, yayma vb. hakları İMGESOFT’a
aittir. MÜŞTERİ, hiçbir şekilde; eser sahibinin yazılı izni olmadan yazılım
üzerinde değişiklik yapamaz, kodlarını değiştirmez, kodları işleyemez, çoğaltmaz,
farklı yazılımların üretiminde kullanılması için kodların bir kısmını
kullanamaz, elektronik ya da optik ortamda farklı şekilde transfer edemez,
programın kaynak kod haline getiremez, programların iç işleyiş yapısını ortaya
çıkarmak maksadıyla yapılacak her türlü faaliyette bulunması yasaktır. Söz
konusu ihlallerin tespiti halinde; MÜŞTERİ, İMGESOFT’un uğrayacağı tüm menfi ve
müspet zararları ödeyeceğini gayri kabil rücu beyan ve taahhüt eder.
Genel Hak ve Yükümlülükler
1- İMGESOFT ilk kullanım sonrası 3 ay süresince destek
hizmetini telefon hattı ve uzak destel sistemi üzerinden ücretsiz verir.
Kullanıcı istemesi halinde ek telefon destek paketi satın alabilir.
2- İMGESOFT, MÜŞTERİ’nin talebi halinde, belirli
bir tarihteki yedeklerinden yararlanarak ücreti karşılığı sistemin önceki bir
hale dönmesi için azami gayreti gösterir. Bu talebin MÜŞTERİ tarafından yazılı
olarak bildirilmesi zorunludur.
3- İMGESOFT ürün eğitimi, İMGESOFT ve/veya İMGESOFT’nin
Yetkili İş Ortağı tarafından da verilebilir. Eğitim elemanlarının konaklama,
yemek ve ulaşım giderleri MÜŞTERİ tarafından karşılanır. MÜŞTERİ, İMGESOFT’den
eğitimlerde yaptığı harcamalarla ilgili ödeme talebinde bulunamaz.
4- MÜŞTERİ tarafından yazılımın kullanılacağı
bilgisayarların donanım, işletim sistemi gibi bileşenlerinin eğitime uygun
olması MÜŞTERİ’nin sorumluluğunda olup, gecikme ve sağlıksız çalışmasından İMGESOFT
sorumlu değildir.
5- MÜŞTERİ, sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerini
3. kişi, kurum ve kuruluşlara devir ve temlik edemez. İMGESOFT’den yazılı izin
alınmadan devir veya temlik gerçekleştirilmesi durumunda işbu sözleşme derhal
feshedilecektir. Bu halde; MÜŞTERİ, İMGESOFT’nin uğrayacağı tüm menfi ve müspet
zararları tazminle mükelleftir.
6- İMGESOFT sözleşmeden doğan hak ve
yükümlülüklerini diğer kuruluş, şirket ve şahıslara devretmek hakkına
haizdir.
7- MÜŞTERİ, İMGESOFT’nin herhangi bir sebeple
sözleşmenin feshine bildirim yapmasından itibaren 7 gün içinde, sistemde yer alan verilerini kendi
bilgisayar sistemine almakla yükümlüdür. Bu süre zarfında verilerin
yedeklerinin alınmaması sebebiyle doğabilecek problemlerden İMGESOFT sorumlu
değildir.
8- Taraflar arasında ve tarafların yetkililerince
yapılan e-posta, anlık mesaj, MÜŞTERİ’nın hizmet aldığı sunucu kayıtları, MÜŞTERİ’nin
ticari defterleri, İMGESOFT’un sunucu kayıtları, tüm dijital delilleri ve faks
gibi elektronik yazışma kayıtları, diğer elektronik yazışmalar kanunen geçerli
delil sayılarak, usul hukuku bağlamında delil olarak kabul edilmiştir.
9- Tarafların iradesi dışında ortaya çıkan, resmi
şekilde belgelenebilen ve işbu sözleşme ile yüklendikleri borçlarını yerine
getirmelerini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin meydana gelmesi (örneğin
grev, lokavt, iç savaş, savaş, terör eylemleri, deprem, yangın, sel vb. doğal
afetler, devletin karar ve eylemleri vb.) mücbir sebep hali olarak
değerlendirilecek olup, Tarafların mücbir sebep dolayısıyla yükümlülüklerini
tam ve zamanında yerine getirememesi halinde sözleşme kendiliğinden askıya
alınacak olup, mücbir sebebin 10 günden fazla uzaması halinde ise taraflar bir
araya gelerek sözleşmenin devamı, askıya alınması, feshi veya bir başka şekilde
tasfiye şeklini müzakere edecektirler. İMGESOFT’un tasarrufu dışında meydana
gelen sorunlardan dolayı hizmetin verilememesi halinde İMGESOFT’un
sorumluluğundan söz edilemez. Bu hallerde MÜŞTERİ, İMGESOFT’dan zarar tazmini,
yoksun kalınan kar, ticari itibar kaybı gibi her ne ad altında olursa olsun hak
ve alacak hakkının bulunmadığını, bu haklarından peşinen feragat ettiğini gayri
kabil rücu beyan, kabul ve taahhüt eder.
10- İşbu sözleşmenin herhangi bir
hükmü veya hükümleri yürürlükteki kanunlara aykırı olması halinde herhangi bir
surette geçersiz veya ifa edilemez bir hale gelirse, sözleşmenin diğer
hükümleri geçerli ve yürürlükte kalacaktır. Bu durumda, taraflar, geçersiz
sayılan veya ifa edilemeyen kısım veya hükmün yerine, geçersiz bölüm veya
hükmün amacına uygun yeni bir hüküm veya bölüm eklemek için ellerinden gelen
azami çabayı sarf edeceklerdir.
11- Taraflardan herhangi birisinin
sözleşme konusu edimlerini kısmen ya da tamamen sözleşme koşullarına uygun
olarak yerine getirmemesi, sözleşme kapsamı işlerle ilgili olarak mahkemece
veya idari mercilerce verilecek karar ve emirlere uymaması, sözleşmedeki
herhangi bir maddeyi ihlal etmesi, karşı Taraf aleyhine iflas kararı alınması,
konkordato ilan etmesi veya borçlarını ödemekte acze düşmesi, hallerinden
herhangi birinin oluşması, karşı Taraf açısından bu sözleşmenin haklı sebeple
feshi nedeni sayılacaktır. Bu durumların oluşması halinde, Taraflardan biri
sözleşmeyi yapacağı yazılı bildirimle tek taraflı olarak haklı sebeple dilediği
zaman fesih hakkına sahiptir.
12- İşbu sözleşmenin uygulanması
sırasında doğacak her türlü uyuşmazlığın çözümünde Türkiye Cumhuriyeti
Devletinin Hukuku uygulanacak olup Ankara Adliyesi (Merkez) Mahkemeleri ile
Ankara Adliyesi İcra Daireleri yetkili ve görevlidir.